mods maken

dit is een heel gezeur...

1- MCP eclipse en Jave JDK klaarmaken voor gebruik

1. download eclipse classic

2. download Java JDK

3. download MCP (1.5.2)

4. download Forge Src(klik op Source)

4. Pak de bestanden uit.

5. Installeer Java JDK.

6. open MCP en stop de forge map van de forge src in MCP.

7. klik op forge en klik op install.

8. Als het klaar is, pak klik op de eclipse app in eclipse.

9. Sellecteer je workspace(MCP --> eclipse.)

10. Alles is klaar! Begin met ingewikkelde codes tikken! 

2- een item maken

1. klik op add package, en noem het iets zoals: MijnMods.yolo. volgens mij moet er een punt in staan, maar niet op het eind.

2. klik op je package en rechtklik op create new java class

3. geef het een naam.

4. kopieƫr alles wat hier onder staat, sellecteer alles in eclipse endruk ctrl V in.

}

packageJouwpackagenaam;//naam van package
/*
* Basic importing
*/




import net.minecraft.block.Block;
import net.minecraft.item.EnumToolMaterial;
import net.minecraft.item.Item;
import net.minecraft.item.ItemFood;
import net.minecraft.item.ItemStack;
import net.minecraftforge.common.EnumHelper;
import cpw.mods.fml.common.Mod;
import cpw.mods.fml.common.Mod.Init;
import cpw.mods.fml.common.event.FMLInitializationEvent;
import cpw.mods.fml.common.network.NetworkMod;
import cpw.mods.fml.common.registry.GameRegistry;
import cpw.mods.fml.common.registry.LanguageRegistry;


/*
* Basic needed forge stuff
*/

@Mod(modid="mod id",name="mod naam",version="versie van je mod met een v ervoor")
@NetworkMod(clientSideRequired=true,serverSideRequired=false)



publicclassclass naam{

/*
* ToolMaterial
*/



//Deze items maken we


publicstaticItem itemnaam;


//een heleboel dingen
@Init
publicvoid load(FMLInitializationEventevent){
// andere shizzle


itemnaam
=newItemCatagorie(2013).setUnlocalizedName("texturenaam");


//namen toevoegen


LanguageRegistry.addName(itemnaam,"naam van item");


//het craften

}

5. maak een 16x16 item texture met paint, paint.net of photoshop.

6. ga naar mcp jars en maak 2 nieuwe mappen blocks en items. doe je texture in items al t een item is en in blocks als het een block is in blocks.

7. open minecraft.jar en drop alles in textures.